Sunday, December 30, 2007

Sihat sejahtera dengan lampu garam bukit

Kristal garam bertindak sebagai ionizer semulajadi.

Kebanyakan suasana hidup dan bekerja dalam tempat dikelilingi oleh TV, komputer, copy machine, printer, microwave, air condition dan macam-macam lagi. Semua alat-alat ini mengeluarkan ion-ion positive yg berlebihan ke dalam udara yg kita sedut setiap hari.

Dari sudut kesihatan, menyedut berlebihan ion positive boleh menyebabkan gangguan mental dan fizikal terutama paru-paru.

Kita mungkin perasan yg kita lebih nyaman dan selesa pada tempat-tempat seperti kawasan pergunungan, air terjun, tepi pantai atau pun selepas hujan lebat. Ini adalah kerana di tempat tersebut dan juga selepas hujan lebat, kandungan ion negative adalah lebih tinggi pada ketika itu yg menghasilkan elektrikal balance atau dipanggil ionic balance.

Lampu kristal garam ini sangat sesuai digunakan dimana-mana ruang dalam rumah atau pejabat (kalau di benarkan) untuk mengurangkan kesan-kesan radiasi. Lampu kristal garam ini jauh lebih baik daripada mana-mana ionizer sebab ianya tak mengeluarkan bunyi bising dan tidak mengakibatkan ozone yg tidak baik.

Harga : RM 250 - RM 320

Anda berminat mendapatkannya sila hubungi Ustaz Hilmi 019-2465255 atau 013-9250919

0 comments: